باند مخوف سازگارا در گروه خودرو سازی سایپا

با یکی از دوستانم که سابقاً از مدیران ارشد شرکت سایپا بود صحبت میکردم. خاطرات جالبی در طول مدت خدمتش برایم تعریف کرد. بخشی از خاطراتش را نقل به مضمون میکنم:


"سال 1378 بود که خبری مبنی بر اینکه سایپا قصد دارد خودرویی لوکس وارد بازار کند در شرکت پیچید. بعد از چند ماه مشخص شد که قرار است با شرکت سیتروئن فرانسه قرارداد تولید زانتیا را امضا و از سال 79 رسماً خودرو تولید شده وارد بازار ایران شود. آن موقع آقای ابراهیمی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و از اعضای حزب مشارکت بود. تقریباً چیزی حدود 40 نفر از مدیران ارشد با امضاء این قرارداد مخالفت کردند که در طول مدت یک ماه تمامی مدیرانی که مخالف این طرح بودند از کار برکنار و از گروه خودرو سازی سایپا اخراج شدند. آنها عقیده داشتند که قرارداد زانتیا یک قرارداد خائنانه است. اکثراً هم بچه حزب اللهی و ارزشی بودند. بعد از دو سال یعنی سال 81 آقای قلعه بانی آمد. با یک تیم مدیریت قوی. آقای مهندس قلعه بانی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی بود و یک رابطه صمیمی و نزدیکی هم با آقای هاشمی رفسنجانی داشت.

با آمدن آقای قلعه بانی کسانی جایگزین مدیران قبلی شدند که همسو با افکار و عقاید خودش بودند.  اکثراً هم از حزب کارگزاران بودند. در میان مدیران جدید چهره هایی هم بودند که وابستگی شدیدی با آقای محسن سازگارا معاون آقای بهزاد نبوی در وزارت صنایع سنگین سابق داشتند. باری، در گروه خودرو سازی پخش شدند و اقدام به شناسایی و سپس اخراج مدیران حزب اللهی و ارزشی از آن گروه کردند. پس از گذشت تقریباً دو سال به دلیل باج خواهی از آقای قلعه بانی درگیری شدیدی هم با ایشان پیدا کردند که بنا به گفته یکی از مسئولین سایپا چیزی حدود 400 میلیارد تومان اختلاس کردند و به خارج از کشور متواری شدند. ته مانده هایشان هم به دلیل حمایتهای شدید حزب کارگزاران سازندگی و حزب مشارکت در سایپا ماندند و همیشه عاملی برای آزار و اذیت آقای قلعه بانی بودند. حتی یادم می آید که یک بار از اعضای باند سازگارا به عنوان مدیر عامل شرکت طیف سایپا منصوب شد که از قبول آن سمت خودداری کرد و در سایپا ماند. یعنی اینقدر قدرت داشتند که حکم مدیر عامل گروه را هم نقض کنند. اخراج میکردند. استخدام میکردند. پولهای کلان را جابه جا میکردند. خلاصه هر غلطی که دلشان میخواست میکردند. بعد از قلعه بانی، آقای بذرپاش وارد سایپا شدند. در عرض شش ماه اقدام به قلع و قمع آن گروه فاسد کرد. البته آنها هم بیکار ننشستند.  متاسفانه بلافاصله از طرف شرکت سیتروئن مورد تحریم قطعات قرار گرفتیم. این اقدام باعث شد که پیمانکاران داخلی قطعات زانتیا را تولید کنند و از وابستگی به فرانسه خلاص شویم. سیتروئن هم به دادگاه لاهه شکایت کرد اما شکایتش به دلیل فسخ یکجانه قرارداد فی مابین به جایی نرسید. یادم می آید وقتی سازگارا به آمریکا پناهنده شد چیزی حدود 2 میلیارد دلار از بیت المال به عنوان سرمایه به خارج از کشور برد و کاسبی خوبی هم راه انداخته است. "

گفتنی است سازگارا از حامیان موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته است.
نظرات 6 + ارسال نظر
بیداریه سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ق.ظ http://bidarie.blogfa.com

در ماه شعبان بهترین گفتار « لا اله الا الله » است و بهترین دعا « الحمدلله ».

« شعبان ماه من است، خداوند کسى را که مرا در ماهم یارى کند، بیامرزد ».

حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص



امیرالمومنین ع: .....بنده ‏ای نیست مگر آنکه تمام خیر و شر برای او

در شب نیمه شعبان برایش قسمت می‏شود


تا آخر آن سال که به مانند آن شب می‏رسد.....

من می‌خواهم از این ایام(شعبانیه) بهره ببرم،

در این زمان بهره‌ بردن از اهل‌بیت(ع) در فضای زمینه‌سازی ظهور معنا دارد،


غیر از این، بهره‌ بردن فایده ندارد
ای کسانی که در حوالی نیمه شعبان می‏‌خواهید مراسم بگیرید.

تا کی جشن تولد؟!

چرا مراسمی نمی‏‌گذارید تا شیعیان را با زمینه ‏سازی ظهور آشنا کنید


و آنها را به سوی ظهور حرکت بدهید؟

میلاد شارعی شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ق.ظ http://basiratedaneshjooyi.blogfa.com

سلام و خداقوت اخوی
با یادداشت : " تاکتیک کهنه جریان فتنه و ابعاد آن " به روزم .

تشریف بیاورید .
در پناه حق [گل]

ایران توانا شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:27 ب.ظ

سلام
خسته نباشید
با مطالب : 1.هکرهای ایرانی 500 سایت انگلیسی و آمریکایی را هک کردند
2.روزنامه آلمانی : ایران را نمی توان به زانو در آورد
3.زندگی نامه دکتر سید محمود حسابی
بروزم . ممنون میشم نظرتون را درباره این 3 مطلب ارسال کنید!

http://fraeesi.blogfa.com

سوتک دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:23 ب.ظ http://www.raherast.blogsky.com

همونجای کار ایستادم که فاطمه زهرا ایستاد. همونجا خوب نگاه کن جایی که فاطمه به علی گفت «من کوثرم اما ز مینای تو مستم / در کل عالم من طرفدار تو هستم» همونجا که در کل تاریخ مددکاران شیطان به همراه امویان خون به دل علی و آلش کردند. همونجا ایستادم در کنار موسی بن حعفر که مظلومانه در زندان به شهادت رسید و امویان بر جنازه اش جشن گرفتند. رسم غریبی است برادر. شنیده بودیم در این راه صبر می‌خواهد و استقامت. سر می‌خواهند تا سر بگویند. دفاع از دین‌ خدا و حق وحقیقت در زمان حکومت علی گرچه فضیلت بود اما در روزگار حسین(ع) اگر در کنار حق ماندی و پیش ظالم سر کج نکردی و از حقیقت دفاع کردی جزو ابراری.
اهدناالصراط المستقیم. دعایی است که روزی ۱۰ بار تکرار می‌کنم. شما هم بخوان خوب است. شاید همه ما به راه راست هدایت شدیم.
یا حسین

سوتک دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:30 ب.ظ http://www.raherast.blogsk.com

۱ - مردم ایران با گوشت و پوست خود احساس کردند که چگونه مدیران موفق سایپا توانستند پراید را جایگزین پیکان کنند و باند احمدی‌نژاد سعی کرد دوباره پیکان را تولید کنند که آن هم بی‌سروصدا با پولهای بالاکشیده شده درست مثل بیت‌المالی که در زمان ایشان در شهرداری به یغما رفت درش گل گرفته شد.
باند سازگارا یا هر کس دیگری که ذره‌ای از بیت المال برده باشد تا همیشه تاریخ باید جوابگوی ملت ایران باشد و در آن دنیا (اگر به آن معتقدی) باید پاسخگوی مردم.
۳ - می شه سند حرف رو بگی. به علی و اولادش اگر حرفت مستند باشه و در جایی و دادگاهی ثابت شده باشه که اینها دو میلیارد دلار که فکر نمی‌کنم حجم آن را بدانی با خود بردند در وبلاگم می‌نویسم تا همه بدانند این مردک چه کرده. به قول آقای نبوی در یک مصاحبه که گفت ظاهرا عده‌ای از داخل قصد داشتند امثال سازگارا را به آن طرف بفرستند و هلش دادند تا به این وسیله نیروهای خط امامی را بکوبند.
۳ - گزارش مجلس از تحقیق و تفحص قوه قضائیه که در آن اشاره شده به دزدیدن بیت‌المال توسط آقایان علما مثل «ی» - «ا.ک» و اطرافیان بسیاری دیگر هنوز رسیدگی نشده. اینها که در ایران هستند اموال ملت را پس بدهند. تا به سراغ دیگران که فراری هستند برویم.
۴ - پولهای منوریل و ۳۲۰ میلیاردی که در شهرداری تهران گم شده و یک میلیارد دلاری که به حساب ذخیره ارزی وارد نشده و پولهایی که به ترکیه رفت و ۲ میلیارد دلاری که در انگلیس مصادره شد و ..... تمام از برکات دولت کریمه امام زمانی (شعیب ابن صالح) سید خراسانی است.
اینطور نیست؟؟؟؟

سوتک پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:48 ب.ظ http://www.raherast.blogsky.com

دوست عزیز سلام و با آرزوی توفیق عبادات در روزهای قدر.
اینکه بخواهیم براساس شنیده‌های یک نفر قضاوت کنیم شاید برای شما که آن نفر را می‌شناسید و به بی‌نظری و صداقتش ایمان داشته باشید حجت باشد اما نمی‌شود آن را تعمیق کلی داد. نظر شخصی من در رابطه با آقای نوری زاده در یک پست در وبلاگم هست و همینطور در مورد سازگارا در پست «روز قدس و شعارهای آن» اما به نظرم این رفتار درستی نباشد که براساس یک شنیده بخواهیم قضاوت کلی کنیم. مثلا شنیدم که پسر آقای احمدی‌نژاد و داماد مشایی در شرکت شستا مشغول زد و بندهای مالی است و حتی یک از افراد حلقه فاطمی و باند رحیمی است. حالا به نظرت اگر من این را منتشر کنم چگونه می‌توانم ادعا کنم که سیاستم عین دیانتم است.
دوم اینکه نباید همه چیز را سیاه و سفید دید حتی در مورد رژیم منحوس پهلوی. آن رژیم هم در موارد سرمنشا کارهای خوب بوده اما مهم در اسلام این است که نیت انسان‌ها چه باشد. چون کار خوب با نیت بد هیچ وقت ماندگار نیست.
در مورد طرح زانیتا فکر نمی‌کنید ما اگر همان ماشین را تولید می‌کردیم بهتر از تولید ماشین‌های چینی بود؟ در مورد سابقه سازگارا هم سئوال می‌کنم. به هرحال ممنون که سر می زنی.
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد